Эквализация баса и бочки

В уроке мы разберем усаживание баса и бочки в миксе с помощью EQ, поговорим о фильтрации лишних частот в нижней части спектра. Вы также познакомитесь с линейно-фазовым EQ и узнаете несколько случаев, в которых он оказывается полезен. Мы разберем как индивидуальную, так и групповую обработку низкочастотных элементов, а также коснемся общей обработки низа на микс/мастер-шине.

1 комментарий
Гость

Ваше сообщение отправлено

  • KICK and BASS Individual and group channels: it is important to find exactly where the kick’s first harmonic is and even first six and place EQ points there. perception of the groove will depend on how these root harmonics stand out in the mix. Adjust harmonics carefully so kick and bass work together. Beware of tendency to boost first harmonic too much. cut Bass low mid if needed but keep in mind, on a small speaker bass starts reading at 300 Hz. That is another reason for monitoring the mix using average basic speaker. Mono low end. Cut bass before its first harmonic using LINEAR PHASE EQ. Turn off kick and bass completely to hear the rest of the mix and check its low end content in different spots of the mix and filter out all low frequencies where they are not essential. Automate low end if needed. Sometimes you use EQ to cut low end but then analyzer shows it is still there. So you need to use one more EQ to filter again. Low End is loudest on the spectrum and will trigger the mastering limiter more than other frequencies so get it right.
Гость

Ваше сообщение отправлено